Gå til innhold

Farger på kjoler i bryllup


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Endel mener åpenbart at sort kjole er greit.

Da lurer jeg på; endel mener da også at "så lenge man ikke går i hvit kjole, brudekjole eller overskygger bruden på annen måte kan man gå i det man vil".

Men hvorfor ville det plage dere om folk gikk i hvit kjole?

Er det et problem om folk stiller i brudekjoler?

Hvis brudens venninne er dritpen; slank, høy, pene ansiktstrekk og et hår de fleste kunne drept for; og bruden er 155 høy, småfeit og sliter med dårlig hud og glissent hår - da vil jo venninnen være penest uansett da.

Skal man "dress down" i et bryllup, f.eks. ta den nest fineste kjolen og sånn av frykt for å se for bra ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det et problem om folk stiller i brudekjoler?

folk kan gjerne kle seg i sort eller rødt for min del.. men å møte opp i brudekjole som gjest :hoho: DA hadde jeg begynt å lure altså, selv om jeg er for gjenbruk

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Formeg kan folk bruke den fargen de vil - også hvit.

Jeg forstår ikke dette mytekomplekset bruder visstnok skal ha for å overstråle alle. Det er ikke andres kjole som avgjør om bryllupet blir en hyggelig affære.

At man ikke skal kunne bruke sort forstår jeg heller ikke. For det første er det en veldig vanlig farge å bruke til pentøy, og for det andre var det helt vanlig med sort brudekjole før - så da kan jeg ikke forstå hvorfor ikke gjestene skal kunne bruke sort.

Dongeri synes jeg ikke noe om i bryllup.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg personlig ville ikke reagert på hverken det ene eller andre. Bortsett fra hvis folk stilte opp i egne brudekjoler... det gidder jeg ikke forklare engang.

Poenget er ikke at bruden absolutt skal være penest, for det kunne blitt litt vanskelig i ditt eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Undres litt over hvorfor du spør, virker på dine innlegg som om du kun er ute etter å kritisere alle kommende bruder som har ønsker for sin dag. :sjenert:

Alle farger er vel greie. Grunnen til at en ikke i følge tradisjonen skal stille i svart er jo fordi det er en sørge farge og et bryllup er jo en gledens dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Undres litt over hvorfor du spør, virker på dine innlegg som om du kun er ute etter å kritisere alle kommende bruder som har ønsker for sin dag. :sjenert:

Alle farger er vel greie. Grunnen til at en ikke i følge tradisjonen skal stille i svart er jo fordi det er en sørge farge og et bryllup er jo en gledens dag.

Jeg vet hvorfor man ikke skal bruke div. farger, men jeg lurer på hva andre tenker om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener egentlig lite om farger på kjole som gjest. (Har så vidt hørt dette mad svart og hvitt før jeg ble brud selv, men ikke noe annet.)

Jeg har nok absolutt annet å konsentrere meg om på bryllupsdagen enn å sjekke hvilken farge gjestene har på kjolen. Og jeg har vel selv foreslått hvit kjole til forloveren min da vi var ute og småtittet. (Men hun ville ikke ha det p.g.a. tradisjonen)

Brudekjole i andres bryllup ville jeg nok stusset over, uansett! (Du må jo være bra merkelig om du velger å komme i brudekjole når du ikke er brud. Det er jo ikke akkurat et plagg du tar på deg til enhver fest?)

Nei, så lenge folk er pent kledd, så skal ikke jeg bry meg med hva de har på seg. (Med mindre de kommer i bikini da, det hadde jeg sett like rart på som en ikke-brud i brudekjole!) :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Grunnen til at en ikke i følge tradisjonen skal stille i svart er jo fordi det er en sørge farge og et bryllup er jo en gledens dag.

Hva med tradisjonen av å bruke sort brudekjole da? I den settingen blir det jo en gledens farge.

Dette med å sette ting i bås på en sånn måte skyldes i hovedsak de skikk og brukbøkene som har kommet på markedet de siste tiårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Da jeg giftet meg var det kjoler i alle farger, inkl rødt, sort og hvitt. Så lenger folk pynter seg for å gå i bryllup så henger jeg meg ikke opp i farger. Skal vel litt til for at noen av gjestene skal ta vekk oppmerksomheten fra bruden som det heter, den dagen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hva med tradisjonen av å bruke sort brudekjole da? I den settingen blir det jo en gledens farge.

Tror det henger sammen med at folk hadde litt dårligere råd før. Dette var en kjole som også skulle brukes ved senere anledninger hvor de trang kjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi

Vel, dessverre, noen ganger skal det ikke så mye til for å overskygge en brud... Man kan jo tross alt ikke noe for hvordan man ser ut. Men man kan tone ned sitt oppmerksomhetsbehov, og la bruden som kanskje ellers er litt sjenert stikke frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie
Hvis brudens venninne er dritpen; slank, høy, pene ansiktstrekk og et hår de fleste kunne drept for; og bruden er 155 høy, småfeit og sliter med dårlig hud og glissent hår - da vil jo venninnen være penest uansett da.

Skal man "dress down" i et bryllup, f.eks. ta den nest fineste kjolen og sånn av frykt for å se for bra ut?

Jeg synes at bruden fortjener å stråle mest i et bryllup - men det tror jeg hun vil gjøre uansett! Er ikke enig i eksempelet ditt sånn sett; selv om venninnen her er penere alle andre dager, er bruden forhåpentligvis så lykkelig på sin egen bryllupsdag at hun er flottere og stråler mer enn hun pleier.

Jeg har vært i bryllup til en som objektivt sett er veldig lite pen, men den dagen var hun helt nydelig.

Ta på deg den fineste kjolen din, du, så venninnen din ser at du har pyntet deg for henne. Det vil hun sette pris på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En brud vil jo uansett sees best fordi hun er bruden, en av de to hovedpersonene. En gjest i en fin kjole er kun en gjest samme hvor pen hun er... Tror du skal jobbe hardt for å overskygge bruden samme hva slags kjole du har, de fleste er jo ikke der for å se på deg, men bruden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner bare ikke -når det er vanlig at gjester ikke skal ha hvitt- og det finnes kjoler i så mange andre fine farger - hvorfor i alle dager skal man kle seg i den ene fargen som liksom skal være forbeholdt bruden?

Er det såååå vanskelig å finne en kjole som ikke er hvit?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Jeg skjønner bare ikke -når det er vanlig at gjester ikke skal ha hvitt- og det finnes kjoler i så mange andre fine farger - hvorfor i alle dager skal man kle seg i den ene fargen som liksom skal være forbeholdt bruden?

Er det såååå vanskelig å finne en kjole som ikke er hvit?

Men hvorfor skal bruden bestemme hva nadre skal gå i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal bruden bestemme hva nadre skal gå i?

Hun bestemmer ikke hva andre skal ha på seg. Hun bestemmer en enkel farge som det ikke skal være på kjolen......det er 100vis av andre farger å velge mellom og det er 1000 visa av kjoler i andre farger og mønstre å velge mellom...

(Du er jo til og med enig.., så du skrev i en annen tråd at du ikke ville brukt hvitt i bryllup..hvorfor kverrulere?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville nok ikke gått i hvit kjole i et bryllup. Svart hadde jeg nok spurt om brudeparet syns var greit, og ellers hadde jeg stort sett kledd meg som jeg ville, så lenge det er pyntet.

Opplevde for ikke så veldig lenge siden en annen kvinnelig gjest i et bryllup. Denne gjesten hadde tatt på seg en lys champagnefarget og ganske utfordrende kjole og stæsjet seg voldsomt opp. Hun så surt på alle andre som hadde pyntet seg i bryllupet, som om hun forventet å være den vakreste der... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi
Jeg ville nok ikke gått i hvit kjole i et bryllup. Svart hadde jeg nok spurt om brudeparet syns var greit, og ellers hadde jeg stort sett kledd meg som jeg ville, så lenge det er pyntet.

Opplevde for ikke så veldig lenge siden en annen kvinnelig gjest i et bryllup. Denne gjesten hadde tatt på seg en lys champagnefarget og ganske utfordrende kjole og stæsjet seg voldsomt opp. Hun så surt på alle andre som hadde pyntet seg i bryllupet, som om hun forventet å være den vakreste der...  :ler:

ka e utfordrende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg syns man skal pynte seg penest mulig, til ære for de som gifter seg. Men å kle seg i hvit kjole syns jeg ikke er nødvendig, det er tradisjon at det er forbeholdt bruden, og hvorfor i all verden skulle det være et problem å la være å gå i hvit kjole akkurat i den anledningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt ha brukt hvitt i et bryllup, men ingenting som minner om en brudekjole og jeg ville sannsynligvis kombinert det med noe fargerikt tilbehør. Svart ville jeg aldri brukt i bryllup, det er for meg en trist farge og jeg synes ikke det passer, men hva andre bruker er ikke min sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...