Gå til innhold

"Kviser" på penis


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har plutselig fått noen kviselingnende greier på penis han aldri har hatt før. Han har også et slags rift ytterst på forhuden som ikke ser noe særlig godt ut heller som han hadde fått etter sist gang vi hadde sex(ca en uke siden, vi bor ikke på samme sted).. Har noen av dere noen erfaring med hva dette kan være? Jeg har lett litt på internett og der står det litt om at kviser er helt vanlig, særlig blandt gutter i puberteten...Men kjæresten min er 25 år...hehe..

Jeg stoler på han og tror ikke han har vært utro.

Men hva kan det være...?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke er jeg lege og ikke har jeg sett penisen til kjæresten din, men jeg har sett noen slike kviselignende utslett. Stort sett har de vært et resultat av bruk av for sterk såpe (F.eks. når det har vært tomt for spesialsåpe og eieren av penisen bare har brukt det første og beste han fant i dusjen) og har blitt borte etter noen dager uten bruk av såpe. Blir de ikke borte relativt raskt og evt. begynner å klø og svi, er det like greit å ta seg en tur til legen først som sist.

En liten rift etter samleie er vel heller ikke så uvanlig, og stort sett gror det etter noen dager.

Gutter/menn tror ofte at den kommer til å falle av med en gang de oppdager en liten uregelmessighet på stoltheten, men det gjør den altså ikke. Uregelmessigheter som ikke går over i løpet av noen dager, er det imidlertid alltid lurt å få undersøkt hos lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja
(F.eks. når det har vært tomt for spesialsåpe og eieren av penisen bare har brukt det første og beste han fant i dusjen) og har blitt borte etter noen dager uten bruk av såpe.

Dette er kanskje ett dumt spørsmål, men: Hva slags "spesialsåpe" bør man bruke på penisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje ett dumt spørsmål, men: Hva slags "spesialsåpe" bør man bruke på penisen?

Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar ;) .

Sannsynligvis er det beste å ikke bruke såpe i det hele tatt, men med "spesialsåpe" mener jeg intimsåpe. Hva som er best tror jeg (Jeg har jo ikke penis, så jeg må nesten bare forholde meg til hva jeg har blitt fortalt ;) ) varierer litt fra person til person. Lactacyd uten parfyme er f.eks. helt grei.

Vanlig sjampo er visst ikke greit :tristbla: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN kanskje være kjønnsvorter eller mollusker

Det KAN det selvfølgelig være, og det er derfor jeg sier at han bør oppsøke lege dersom problemet vedvarer. Ut fra beskrivelsen høres det imidlertid ikke slik ut.

Høres ut som jeg er den eksperten på det mannlige kjønnsorgan :ler: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det KAN det selvfølgelig være, og det er derfor jeg sier at han bør oppsøke lege dersom problemet vedvarer. Ut fra beskrivelsen høres det imidlertid ikke slik ut.

Høres ut som jeg er den eksperten på det mannlige kjønnsorgan :ler: ...

Fru Penisdoktor :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Takk for svar, skal tipse typen om det. Han har hatt sånne kviser så lenge jeg har kjent han, så kanskje dette kan hjelpe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN det selvfølgelig være, og det er derfor jeg sier at han bør oppsøke lege dersom problemet vedvarer. Ut fra beskrivelsen høres det imidlertid ikke slik ut.

Høres ut som jeg er den eksperten på det mannlige kjønnsorgan :ler: ...

Det er korrekt. Vi kan sitte her og synse i all evighet, men et innlegg her erstatter på ingen måte et legebesøk.

Vært innom trådene til dvergpenisgjengen Leo? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann hadde også det der, og legen hans sa det var talgkjertler. Han hadde ikke opplevd det før han møtte meg, og vi trodde jeg kunne ha smitta han med noe, men legen hans mente det ganske enkelt kunne være et resultat av seksuell aktivitet... Så selv om mannen vasker seg med vann (uten såpe) etter hver gang vi har hatt sex, og han ikke bruker annen såpe der nede enn asan, dr. greve og slikt, har han disse kviselignende greiene. Han blir ikke kvitt de heller. Men hos han sitter de ved rota og ned mot pungen, ikke på selve penis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min hadde også slike små prikker som lignet små kviser på penis en stund. Han gikk til doktoren, fordi vi tok ingen sjanser. Han fikk vite at det kun er talgkjertler, rett og slett nesten kviser. Hvis han klemte på dem kom det ut talg, nesten som når du tømmer en kvise. Det er helt naturlig, og trenger ikke ha noe med puberteten å gjøre. Min kjæreste hadde det da han var ca. 27år... Dette var totalt smertefritt for ham, disse prikkene altså.

Men jeg ville nok heller sjekket en gang for mye enn en gang for lite hadde jeg vært ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...