Gå til innhold

Fra tjukkas til smukkas


Frk.Tyttebær

Anbefalte innlegg

Følte jeg måtte skaffe meg ett skikkelig nick innpå KG, ettersom jeg valgte usikker23 som en helt tilfeldighet for ett år tilbake... :) Jeg er ikke lenge samme personen, og vil aldri bli den personen igjen... :)

Starter derfor ny treningsdagbok,og ny vanlig dagbok,for å holde meg i skinnene og faktisk bokføre både gode og dårlige resultater :)

Kan begynne med å skrive startmålene mine, og hva jeg ønsker å komme ned i.

Startmål:

Vekt: 89 kg

Lår: 68 cm

Rompe:112 cm

Hofte: 110cm

Mage:110cm

Midje:92 cm

Bryst:106 cm

Armer:34 cm

Nå er målene mine etter 2 uker

vekt:86,8kg

Lår:62cm

Rompe:111 cm

Hofte:106cm

Mage:105 cm

Midje:87 cm

Bryst:105 cm

Armer:32.5 cm

Har ikke gått ned så mye,men er på god vei :)

Endret av Frk.Tyttebær
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) flink!

Takk! :)

Og flinkere skal jeg bli :)

Min opptimale vekt vil være mellom 58 og 65 kilo :) alt mellom der blir perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangsmålet mitt er ca 25 kilo i løpet av 2012.

Delmålet mitt er 15 kilo til 20.07.2012

Det vil si jeg har 18 uker på meg å gå ned 15 kilo, det skulle jo være realistisk om jeg trener og spiser riktig :sjenert:

Siden maten er min verste fiende må jeg fokusere stort på trening.

Jeg tenker at jeg skal trene 4-5 dager i uken,men to dager styrke, og 2 dager kondisjon og 1 dag med litt forskjellig.

Nå til å begynne med blir kondisjonstreningen spinning. Jeg tenker egentlig å gå 3 dager i uken på spinning. Mandag, tirsdag og onsdag er fine dager for dette.

Matvanene mine er som sagt veldig dårlig, og ikke rett mat jeg får i meg. så jeg tenker i første omgang fokusere på å spise flere måltider.

Altså frokost,lunsj,middag og kvelds.

Dagen i dag så langt:

Frokost: Sommerbolle :tristbla: (var seint ute til jobb, tok det første og beste :sjenert:

Lunsj: Frøbaguette med ost og skinke

til middag tenker jeg svinebiff, grønnsaker, og litt potetsalat.

kvelds: knekkebrød m/pålegg

I kveld blir det også 55 min hard spinningstime :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagen spinningstime over :) forbrant bare 550 kcal men det var en hard time, så lårene kommer til å merke det i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinkis! :) Her ble det ikke noe trening :sukk: Litt dårlig i magen i dag, så tenker det er best å utsette til i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinkis! :) Her ble det ikke noe trening :sukk: Litt dårlig i magen i dag, så tenker det er best å utsette til i morra.

Takk :) føler meg ikke så flink denne uken :sjenert:

Har vært på to spinningstimer, skal trene med pt nå, men formen er dårlig så blir nok ikke den mest effektive timen :)

Ellers har det vært dårlig med mat, pga av diverese årsaker, blandt annet varetelling, som gjør at snop er greit å ha for å holde motet oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HollyDolly

Jeg hadde begynnt å følge med på gamle treningsdagboka di, men henger meg på her jeg :goodbye:

Følte jeg måtte skaffe meg ett skikkelig nick innpå KG, ettersom jeg valgte usikker23 som en helt tilfeldighet for ett år tilbake... :) Jeg er ikke lenge samme personen, og vil aldri bli den personen igjen... :)

Starter derfor ny treningsdagbok,og ny vanlig dagbok,for å holde meg i skinnene og faktisk bokføre både gode og dårlige resultater :)

Kan begynne med å skrive startmålene mine, og hva jeg ønsker å komme ned i.

Startmål:

Vekt: 89 kg

Lår: 68 cm

Rompe:112 cm

Hofte: 110cm

Mage:110cm

Midje:92 cm

Bryst:106 cm

Armer:34 cm

Nå er målene mine etter 2 uker

vekt:86,8kg

Lår:62cm

Rompe:111 cm

Hofte:106cm

Mage:105 cm

Midje:87 cm

Bryst:105 cm

Armer:32.5 cm

Har ikke gått ned så mye,men er på god vei :)

Jeg synes faktiskt du har gått ned en del på 2 uker, Bra jobba!!! :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gått ned mye på to uker, gratulerer.

Spesielt ser man det på midjemålet ditt.

Hvor høy er du?

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gått ned mye på to uker, gratulerer.

Spesielt ser man det på midjemålet ditt.

Hvor høy er du?

Lykke til videre!

Takk :) jeg er 167 høy :) ja midjemålet er det som har vært best :)

Har vært ekstrem dårlig til å trene og sånn den siste uken, men håper denne uken blir bedre :)

I dag skal jeg trene først med Pt, så 40min spinning.

Tenker at det blir spinning i morgen og onsdag og torsdag blir det trening med Pt igjen. :) så får vi se om det blir noe trening i helga, tviler litt men blir nok uansett litt :sengekos::fnise: det teller vel som litt trening :fnise:

Matvanene er forsatt rimelig dårlig, men satser på de blir bedre denne uken, får prøve å få inn noen gode vaner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken ble jo faktisk verre start på en forrige uke. Dette kjærligheteslivet mitt, ødelegger alt for meg. For når jeg blir deprimert, så frotser jeg dårlig mat. Så i går ble det snop, ostepop, sjokolade, brus osv. :sjenert:

Jeg MÅ få styr på følelsene mine, jeg vil jo gå ned i vekt, jeg kan ikke la dette stoppe meg. Men jeg merker at jeg har null motivasjon til å gå på treningsstudioet. Var i går da, trente med PT men jeg klarte å ødelegge hånda mi, så måtte avslutte.

I dag hadde jeg tenkt meg på spinning, men jeg er rimelig trøtt og sliten, så vet faktisk ikke om jeg orker. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk hvor mye bedre du føler deg etter en spinningtime da :)

Ja får vel bare bite sammen tenna, og gå dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag hadde jeg tenkt meg på spinning, men jeg er rimelig trøtt og sliten, så vet faktisk ikke om jeg orker. :sjenert:

Dette klarer du.

Ikke glem hvor sterk du er!

Tenk så deilig det blir å komme hjem etter spinningtimen og du kan krype opp i sofaen med verdens beste samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du.

Ikke glem hvor sterk du er!

Tenk så deilig det blir å komme hjem etter spinningtimen og du kan krype opp i sofaen med verdens beste samvittighet.

Takk :) Jeg får komme meg på spinninga etter jobb, det er sant som dere sier, man vil jo føle seg mye bedre etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan gikk det? Ble det spinning? :jepp:

Nei ble nok ikke det, måtte ta noen telefoner etter jobb, også rant tiden bort men skal i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HollyDolly

ta deg 2 dager og hent deg in igen, sa kjem du sterk tilbake. tenk når du ikkje orka hvor bra du føler deg etter trim

Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Husk at i starten så er det så og si kun PUR vilje og stahet som får deg til å komme deg på trening.

Da jeg begynte var jeg innstilt på øyeblikkelig overskudd og energi, men det er jo ikke sånn i det hele tatt. Det tar noen uker før kroppen klarer å kjenne på endringene som noe positivt, da den er mørbanket etter å ha brukt uoppdagete muskler.

Så når en først har kommet i gang så vil en jo gjerne se resultaer rask, men slik er det jo heller ikke. De kommer, men sakte, men sikkert.

Det er derfor viktig å fokusere på fremgang i starten. Å klare litt mer, litt lengre og litt tyngre.

Da jeg startet å løpe kunne jeg seriøst kjenne blodsmaken i munnen og beina føltes som bly, men jeg VISSTE at det bare var for en periode. Selv om det gjorde vondt der og da så var det over i det jeg sluttet å løpe. Konklusjon: Jeg dør ikke :skratte: !

Den første tiden er et sant helvete, MEN når du først har kommet i gang og trening har blitt rutine, så kommer overskuddet, energien og treningsgleden. Du kan se fra måned til måned at kroppen endrer seg og du setter deg selv høyere og høyere mål!

Jeg gikk fra å ikke kunne løpe en meter til 4-5 mil i uka!

Dette klarer du :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at i starten så er det så og si kun PUR vilje og stahet som får deg til å komme deg på trening.

Da jeg begynte var jeg innstilt på øyeblikkelig overskudd og energi, men det er jo ikke sånn i det hele tatt. Det tar noen uker før kroppen klarer å kjenne på endringene som noe positivt, da den er mørbanket etter å ha brukt uoppdagete muskler.

Så når en først har kommet i gang så vil en jo gjerne se resultaer rask, men slik er det jo heller ikke. De kommer, men sakte, men sikkert.

Det er derfor viktig å fokusere på fremgang i starten. Å klare litt mer, litt lengre og litt tyngre.

Da jeg startet å løpe kunne jeg seriøst kjenne blodsmaken i munnen og beina føltes som bly, men jeg VISSTE at det bare var for en periode. Selv om det gjorde vondt der og da så var det over i det jeg sluttet å løpe. Konklusjon: Jeg dør ikke :skratte: !

Den første tiden er et sant helvete, MEN når du først har kommet i gang og trening har blitt rutine, så kommer overskuddet, energien og treningsgleden. Du kan se fra måned til måned at kroppen endrer seg og du setter deg selv høyere og høyere mål!

Jeg gikk fra å ikke kunne løpe en meter til 4-5 mil i uka!

Dette klarer du :jepp:

Tusen takk for innlegget ditt :) Det gir masse motivasjon til å forsette, og jeg skal nå målene mine, og jeg skal klare det, selv om det føles ut som jeg kommer til dø, for jeg dør jo ikke av det, er jo det jeg må tenke som du sier :)

Jeg tenker at jeg skal forsette litt rolig nå fram mot påsken (skal hjem til hjembyen min da, så regner med det blir litt dårlig mat og trennigsvaner da) Så tenker jeg å sette ned en skikkelig kostholdsplan fra uken etter påske, med hva jeg skal spise hver dag til samme tidspunkt. Og lage meg en treningssrutine som jeg klarer å følge. :)

Jeg tenker at jeg ikke klarer å spise mer enn 4 vanlige måltider, men skal prøve å få inn ett fruktmellommåltid på dagen og ett på kvelden når søtsuget setter inn.

Og treningen tenker jeg å trene 2 dager med personlig trener og 2 dager med spinning, og 1 dag med jogging/elipse maskin. (Har utrolig dårlig kondisjon, tenker at det kan være greit å variere kondisjonsmetodene, mener å huske du har nevnt det en gang før) :)

Motivasjonen er ikke på topp for tiden, men den skal komme tilbake, jeg skal bli smukk og fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...