Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!


cypress

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt hatt en prøverdagbok det siste året, og fikk akkurat flyttet den over i de gravides rekker før det plutselig gikk galt. Så nå føler jeg behov for å starte med blanke ark, og starter derfor en ny dagbok. Den vil nok fortsatt handle en del om prøving, men jeg orker ikke ha det som hovedfokus, i hvert fall ikke enda.

:velkommen: til gamle og eventuelle nye lesere og bidragsytere!

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, besøk allerede! Veldig glad for at dere følger med videre! :klem:

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fant jeg deg :hug:

Trist beskjed jeg leste ista :( Vet hvordan følelse man sitter igjen med, men som jeg tenkte da det skjedde meg og som flere har skrevet til deg. Du vet du kan bli gravid og DET er en bra ting :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fant jeg deg :hug:

Trist beskjed jeg leste ista :( Vet hvordan følelse man sitter igjen med, men som jeg tenkte da det skjedde meg og som flere har skrevet til deg. Du vet du kan bli gravid og DET er en bra ting :hug:

Ja, jeg vet. Det er jeg jo egentlig veldig glad for! For bare noen uker siden visste jeg jo ikke det en gang!! Så det er veldig bra. Jeg skal prøve å tenke litt mer på det!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffa så trist å høre, føler virkelig med deg. :klem:

Jeg mistet selv første gangen jeg ble gravid, skjønner utrolig godt hvordan det må føles akkurat nå. Men det blir bedre etterhvert. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var leit og høre at det ikke gikk bra denne gangen :tristbla: Husk at vi er der for deg dersom det skulle være noe! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig koselig å komme inn her og se at så mange tenker på meg. Det varmer!!! :rødme:

Jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det fastlegen sa i sted, siden han jo strengt tatt ikke gjorde noen undersøkelse av meg utover blodprøven. Jeg fikser ikke å skulle vente helt til kanskje fredag før jeg vet helt sikkert om det er slutten på dingsen i magen eller ikke. Så nå har jeg bestilt time i morgen på Volvat, så jeg kan få en ultralyd. Jeg leste på en av disse legesidene på nett at en spontanabort som regel er forbundet med en del smerte, og det har ikke jeg hatt i det hele tatt. Og jeg har ikke blødd noe mer etter i går kveld. Jeg trodde strengt tatt det skulle være mer blod!?! Det er sikkert superduper dumt av meg å begynne å håpe igjen, men jeg må bare vite det sikkert. Det er jo for dumt å gå og lure.

Kjenner jeg begynner å bli litt irritert på legen jeg var hos. :kjefte: Jeg skjønner ikke hvorfor ikke han tok en sjekk selv??? Alle steder jeg har lest står det at legen tar en gynekologisk undersøkelse, og ser hvor "inni der" blodet kommer fra, og ser på livmoren. Og hvis legen er i tvil, blir man henvist til ultralyd.. Han holdt på å henvise meg til Ullevål, men de ville ikke ha meg, siden jeg er så kort på vei. Men da gikk han jo bare ut fra at min antagelse om spontanabort var riktig. Burde han ikke ha sjekket det selv??? Jeg vet jo ikke!! Han sa at måten å finne det ut på var å se om hCG-nivået synker. Men man må vel kunne se det på en UL også vel??

Jeg skal nå i hvert fall prøve det. Så får det heller koste litt. Det er prisen for sjelefred tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å gi deg falske forhåpninger, men min venninne hadde masse blødninger og var sikker på at hun hadde abortert helt i starten av svangerskapet. Gynekologen hennes sa seg enig etter undersøkelse. Men da hun skulle tilbake for en sjekk en uke etterpå (for å sjekke om de måtte foreta utskrapning) fant de et bankende hjerte i stedet, og resten av svangerskapet gikk flott.

Så slike ting KAN skje, men det er jo unntakene. :klemmer:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får håpe på at det var bare en tullete blødning og at alt er i orden! Det kan jo skje slike ting som Zia sier :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sånn som med venninnen din Zia, da blir jeg forbannet på fastlegen kjenner jeg!!! Man kan jo ikke gi folk den beskjeden uten å være sikker!??!?!

Men når det er sagt, så tror jeg fortsatt at jeg har abortert altså. Det var såpass mye blod på én gang, og det bare føltes helt, helt feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal krysse alt jeg har for deg i morgen når du skal på Volvat for at det er et bankende hjerte der inne :hjerte:

(Når det er sagt hadde en venninne av meg morkaken foran åpningen (fødselskanalen) og blødde store mengder gjennom mesteparten av svangerskapet, og dette var friskt blod) :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller ikke gi falske forhåpninger, men; Jeg har spontanabortert minst to (kanskje tre, men var så tidlig da, begynte å blø like etter positiv test) ganger, og hadde ganske sterke smerter (som sterke menssmerter) og blødning som var noe større en mens (og varte like lenge som mens ca).

Har også hatt flere blødninger dette svangerskapet (første gang i uke 6 var det vel, og så et par ganger til fram til uke 8 eller noe, i tillegg til en gang i uke 24), men de har gitt seg samme dag. Legen trodde jeg hadde abortert igjen første gang jeg var der, og jeg tok såklart alle sorger på forskudd, men nå har jeg bare én uke og to dager til termin :)

Håper det går bra for deg :klem:

Endret av Linelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...