Gå til innhold

Mims megamix


madam_mim

Anbefalte innlegg

HEI!

Og velkommen hit.

Eg heiter Madam Mim og liker å løfta vekter. Så godt likar eg det at eg har holdt på med det i heile fira månadar, som er ganske mykje for ei tidlegare stillesittande heks med mykje polstring.

Eg er 27 år, 173 høg, 68 kg lett og har som mål å bli stor og sterk. Dessuten er det kjekt på veien dit. Derfor har eg trent regelmessig siden desember og har det bedre enn på årevis. Har trent før men aldri så fokusert og skikkelig. Siden januar har eg gått ned sju kilo uten å tella kalorier, eg aukar i styrke nesten kvar veka, og har det bare toppers egentlig.

No har eg lyst å logga treninga fordi eg trur det er kjekt og ekstra motiverande. Eg blir hoppande glad dersom nokon kommenterer.

Mine mål for 2010 er:

Ordentlige dips (klarer ingen)

60kg knebøy (tar 45)

40 kg benkpress (tar 30)

55 kg nedtrekk (tar 40)

Mitt langt der framme-mål er å klara chins/pullups(klarer ingen) :D

Mine mål for denna veka er:

8 dips frå benk med beina høgt på ein anna benk

47.5 kg knebøy X 3

30 kg benkpress X 5 Benkpress er utfordring nr 1 for meg, så detta blir spanande...

40 kg nedtrekk X5

Har økter mandag-tirsdag-torsdag-fredag og søndag. Mål med nedtrekk er oppnådd i dag. :)

Programmet mitt er ganske mye å skriva så siden eg held på å sovna gjer eg det i måro. Men det over er altså hovedgreiene for meg.

I tillegg til bøffinga kjører eg tre intervallar i veka, relativt korte, hovedsakelig fordi eg vil ha ned fettprosenten. Vekta er egentlig heilt kurant for meg, men flabbet kan eg godt bytta mot muskulatur.

Ny økt i morgon- benkpress til tusen!

invisiblebench128630366233049405.jpg

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekas andre styrkeøkt unnagjort. Fint med fri, prioriterer trening foran det meste.

Så, dagens økt var bryst,skuldre og armar.

I dag gjekk det ikkje vegen dessverre. Sov ganske dårlig i natt og var sliten og trøtt. Så mitt flotte mål om 5X30 i benken gikk mildt sagt i dass. Klarte så vidt ein. Det skal seiast til mitt stusselige forsvar at eg kjører skråbenk, der ein normalt er svakare enn i vanlig benk. Testa faktisk liggande benk etterpå og joda, der var fem repetisjonar av 30 kilo null problem. Kunne sannsynligvis tatt meir og/eller tyngre. Men no var det skråbenk som var greio då!

Ellers gikk det ganske greit. Økte litt i dips fra benk med beina opp på ein annan benk, tok 7 i dag. På fredag gruser eg til og tar minst 8.

Her er forresten programmet for bryst/skuldre/armar som eg tek kvar tirsdag og fredag:

Skrå benkpress (bryst samt skuldre og armar)

Kabelflies eller bare flies (bryst og armar)

fronthev (skuldre)

Omvendt flies (bakside skuldre)

dips (skuldre og armar spesielt triceps)

tricepspress med håndvekter/manualar (triceps)

hantelcurl (forside skuldre/bryst, biceps)

Biceps curl fra kabel (biceps)

Jepp, dett var dett. Trur eg skal kulan litt, spisa god mat og ikkje sykla tre timar sånn som eg gjorde i går etter trening...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet eg kjører er ein to-splitt og ser sånn ut:

Mandag: styrketrening del 1: rygg, bein og mage. Etter styrke kort intervalløping, 4 minutt høg intensitet, 2 minutt lav, gjentar tre gangar.

Tirsdag: Styrketrening del 2: bryst, skuldre,armar

Onsdag: kviledag med lett mosjon, sykling, turgåing e.l. i ein time

Torsdag: styrke del 1 + kort intervall

Fredag: styrke del 2

Lørdag:Kviledag med lett mosjon i ein halvtime

Søndag: Intervalløping, 4 minutt høg intensitet, 3 minutt lav, gjentar 4 gangar.

Opp-og nedvarming alle dagar seff.:)

Hovedfokus ligg på å bygga opp overkroppen, som er litt pinglete, men skal bli stor og sterk. Underkroppen er ikkje pinglete, bare litt godt polstra,og skal forhåpentligvis bli litt mindre polstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da kommer jeg innom og sier hei til deg også ;) Ser ut som du har planene klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Annikken og takk for besøket.

Jepp, eg må ha skikkelig oppskrift for å laga skikkelig heksebrygg! Så legger vi til og trekker fra etter kvert som vi ser om det blir magi eller ei...

Har kjørt programmet i ein mnd ca, og tenkte å fortsetta i alle fall ein måned til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisk og glad

Hei, takk for hilsen :vinke: og velkommen :)

Eg heiter Madam Mim og liker å løfta vekter.

Anonyme Vektløftere? :fnise:

Jeg er motsatt, jeg hater vektløfting... jeg liker resultatene, men jeg trener ikke den typen styrke uten en PT som kan drive meg frem. Det håper jeg å sette i gang med til høsten, jeg må bare spare litt penger først :)

Kanskje jeg blir mer hekta hvis jeg følger med deg :sjenert:

Hvordan kom du fra maxvekten din og ned dit du er nå? Hvor lang tid tok det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei frisk og glad!

Håper du får begynt med vekter og for det var gullkuren for min del. Men, det viktigste er at du gjør noe du synst er kjekt. Eg har det bare sånn at eg digger vekter. Ja, definitivt litt AVHENGIG, som du antyda, hehe.

Maxvekta mi var mellom 85 og 90 kilo. Dette vegde eg då alle andre er tynne og slanke,nemlig i 20-årsalderen,kanskje litt før. Eg var aldri direkte tjukk, for eg er heldig med å ha noe høgde og er nesten uansett slank i overkroppen. Dessverre var sannheten størrelse 46 i bukser. Grunnen til at eg veide så mykje var studentliv,mye øl, mye mat (sleit med tvangseting etc) null aktivitet. I ungdommen dreiv eg med littog var generelt aktiv sjøl om eg ikkje var noen sportsperson. Mye tur og sykling. Men då studentlivet kom blei eg sofasliter de luxe.

Har prøvd tusenvis av slankekurar, dei fleste har eg bare "designa" sjøl. Dei fleste funka ikkje,noenfunka ei stund, ingen funka i lengden.

Under 80 komeg meg ganske problemfritt. Kroppen min ville mista dei kiloene, og då eg begynte å bevega meg litt igjen gikk eg litt ned uten store anstrengelsar (husker egentlig ikkje denne perioden så godt, er jo ei stund siden). Men når eg kom til 70-tallet måtte eg trå til.Gikk på et slankeprogram og gikk ned 7-8 kilo, til rett over 70. Og så etterpå gikk eg opp igjen....vekta stabiliserte seg på 75. Der ville kroppen min vera, godt med polstring i tilfelle fimbulvinter :)

Men det ville ikkje eg! Dei siste tre-fire åra har eg kjempa opp og ned mellom 70 og 75.

Så skjedde magien. Eg fant oppskriften på det mest fantastiske heksebrygget verden har sett. Hovedingrediensen heiter gjerne Eleiko, akkurat no Technogym, og er ikkje små og rosa håndvekter på 1kilo, men ordentlige vektskiver som utfordrar meg kvar einaste gang. Og når dei ikkje utfordrar meg lenger så slenger eg på ei ny vekt. Kort sagt eg blei hekta på vektløfting, ogmed det kom mestringsfølelsen, treningsgleden og RESULTATENE. Siden januar har eeg gått ned fra ca 74 til 68 kilo. Uten å slankameg. Har ikkje telt ein einaste kalori. Men eg har gått på trening KVAR EINASTE GANG, aldri skippa, uansett kor mye snop eg har spist og kor mykje eg kunne tenkt "det hjelper ikkje". Eg har trent annakvar dag siden januar. Og no litt meir. For det hjelper! Det funker. Det er MAGI!

Oj det blei langt.Men ja. Sånn er det. Eg fant noe eg likte og gjorde det. :)

PS ang vekt så er eg ingen fan av å bruka den slavisk. No når eg ikkje har så mye å mista lenger er vekta blitt irrelevant for meg, men i denna perioden har den vore grei å ha sompekepinn. No er det musklar somskal byggast så då går eg kanskje opp igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisk og glad
Maxvekta mi var mellom 85 og 90 kilo. Dette vegde eg då alle andre er tynne og slanke,nemlig i 20-årsalderen,kanskje litt før. Eg var aldri direkte tjukk, for eg er heldig med å ha noe høgde og er nesten uansett slank i overkroppen. Dessverre var sannheten størrelse 46 i bukser.

Akkurat som meg :) i mitt tilfelle var det en blanding av overgang fra relativt aktivt liv, til kontorjobb, skader og hjemmetilværelse. Når man først har bikket over et antall kilo (og buksestørrelse) så er det nesten som om man ikke bryr seg lenger.

68 høres så usannsynlig ut for meg nå, men kanskje jeg bare skal ta noen få kilo om gangen :sukk: Hvis jeg formulerer et mål foran meg og det innebærer tosifret tall som begynner med 2 så gir jeg opp før jeg har begynt.

Jeg gleder meg til å komme i gang til høsten, med regelmessig fysisk aktivitet. Sommeren går til justering av mat samt å finne lommer til mer aktivitet som jeg er glad i å gjøre. Kjedsomhet en stor faktor mht motivasjonen!

Du har vært utrolig flink, det er inspirerende å høre at det er mulig. Jeg får litt hetta av sånne damer som skal gå ned fem kosmetiske kilo og sånn jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Friskog glad: 68 er framleis usannsynlig for meg! Sjøl om eg er der, så hadde eg aldri trudd det hadde du sagt det for noen år siden. Hadde nok gitt opp eg og, dersom det var oppgaven å gå ned 20 kilo,...huff.

Masse små mål undervegs har hjulpe meg, og hjelper meg framleis.

I dag har eg ikkje trent, bare spist godt ogkost meg i selskap med ei god venninna. Vi har sykla rundt i byen og gått i butikkar (det er slitsomt!!!!) så eg fekk meg faktisk ganske mykje lett mosjon.

Har vurdert å kjøpa pulsklokka. Tar imot tips om noen har ei å anbefala! Tenker å bruka den på trening, under løpinga og når eg er ute sånn som i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

68 er det magiske tallet mitt også. Det er ca 150 lbs, og et fint sted å ligge... har 7 kg å gå før jeg er der. Håper på å klare 4-5 hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer det! Bare tenkt at du skal gå ned ein og ein kilo. Sånn gjør eg med oppvaskmaskina. Hater å ta ut av den.

Tenker alltid: eg kan jo ta ut alt bestikket, i alle fall, det gidd eg. Så gjør eg det, og tenker så: ja, eg kan jo gidda å ta ut alt som skal i høgre-skapet i det minste. Når det er gjort er eg over halvveis og tar som regel ut resten og.

Sjøl-narring, også kalt delmål, er clouet! :)

:trene: Gler meg til trening i måro. Kjenner det blir ny pers i knebøyen allerede no. Fikk beskjed av min halvpersonlige trenar at det er kneleddet som skal vera 90 grader, altså ikkje lårene parallellt med golvet.Mange meiningar om detta, men med mine stramme hofter er det best for korsryggen å følga detta rådet.

Ber til muskelgudinnene om ny pers! :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer det! Bare tenkt at du skal gå ned ein og ein kilo. Sånn gjør eg med oppvaskmaskina. Hater å ta ut av den.

Tenker alltid: eg kan jo ta ut alt bestikket, i alle fall, det gidd eg. Så gjør eg det, og tenker så: ja, eg kan jo gidda å ta ut alt som skal i høgre-skapet i det minste. Når det er gjort er

Herlig metafor :ler: Jeg synes oppvaskmaskina er ok, men jeg HATER å henge opp klær...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Ser at du virkelig er i gang ja!!! Her ligger planene klare og du er dyktig fra før! Du er vel mer enn inspirasjonskilde for meg da enn omvendt :yvonne: Så jeg kommer til å følge litt med deg! Håper du vil trives her inne :klemmer: *M*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ps: Må bare si at jeg liker bildet ditt sååå godt! Vekte noen barndomsminner deet ja :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Madam Mim!

Har lest dagboka di nå og må si at jeg rett og slett er imponert over treningsgleden din. Du skriver om trening på en så entusiastisk måte at jeg får lyst til å hoppe i treningsklærne og snøre på meg joggeskoene :tommelsmil:

PS! Også liker jeg navnet på boka di. Måten du skriver på deler litt magisk muskelmikstur med meg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Velkommen hit, blir spennende å følge deg mot målene dine. Ser at du har en herlig treningsglede. Vil tro bare den gleden gir deg mye energi og pågangsmot!?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heia Matvraket,Marshmallow og Yoga.

Velkommen til heksehulen! Tusen takk for at dåkke stakk innom og sa hyggelige ting her på morgenkvisten (er vel strengt tatt langt på dag men sant...tidlig for ei heks som har vore seint oppe).

Tening ER glede!! No skal eg ut og ha det kjekt på trening, eg kjem på besøk til dåkke etterpå. :)

*tar på joggesko og hopper på sopelimen*

:kosteskaft:

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JESS, tross månedens verste veka og pottesur kropp så knuste eg en gamle rekorden i knebøy, har no 50X6 som maks.

:duskedame: :duskedame: :duskedame:

OK, her er del 1 av to-splitten,som eg kjører mandag og torsdag:

Eg trener rygg, bein og mage.

Breitt nedtrekk

Sittande roing

Knebøy eller beinpress (alternerer litt avh av ryggen)

Sittande lårcurl i maskin(er litt usikker på ka eg syns om denna øvelsen for å vera heilt ærlig...føler at den tar litt lite,dessuten er eg mest fan av frivekter)

Tåhev med vekt på skuldre eller mot beinpressplate

Bekkenvipp, mest tøye/fleskibilitetsøvelse

Planken, den satanen

Sit-ups med beina opp og ball mellom beina (for å halda korsyggen stabilt i bakken)

Etter styrke kort intervalløping, 4 minutt høg intensitet, 2 minutt lav, gjentar tre gangar.

Løpinga var tung i dag!!! Men klarte å auka pitelitt.

Så då er vekas knebøy-mål oppnådd og vel så det. Benkpress og dips-målet får vi se i morgon. 5X30 kilo i skrå benkpress og 8 dips med beina høgt på ein annan benk er målet. Føler på meg at det går med minst ein av dei....

So long, no skal eg slaska på sofaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

kjører også sittende lårcurl i maskin, og vet heller ikke helt hva jeg syns om den. Markløft er jo den optimale øvelsen for bakside lår - vet ikke om det er en øvelse du kunne brukt istedet?

Prøvde meg på Nordic Hamstring som jeg fikk anbefalt av jentene her inne, men det kunne jeg gi opp nesten like fort som jeg prøvde. :fnise:

Ha en flott dag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...